Full rulle !

Pin på Sol sommar och glass☀️  Hej vännen !
I dag steg vi upp halv sju, ja jag vet är ju helg.
Men måste storhandla innan alla ska till affären.
Vi var där vid kvart över sju, men jisses var en hel del bilar.
Men jag gick in tog lite handsprit , på händerna & Maxi är ju en stor affär.  Jag blev otroligt trött & ledsen att människor inte kan förstå att vissa av oss ligger i riskzonen några stod mitt i vägen & pratade.
Andra skulle gå så nära en som möjligt vid en, visst de kanske inte är smittade men kan änndå ta hänsyn för man vet inte om de är smittbärande eller inte. Jag tycker de är så trist nonchalera allvaret genom att strunta i folkhälsomyndighetens rekommendationer. Nu menar jag inte att man ska hålla sig hemma hela tiden om man är frisk men man kan ju försöka tänka att andra kan ligga i riskzonen, & i bland behöver man också komma ut lite. därför försöker vi åka tidigt när de ska handlas.
jaja nog om detta.
Efter vi har handlat på Maxi åkte vi hem & packade upp sen frukost på det.
Efter frukosten så åkte vi till Lidel handla lite där sen hem.
 
 
Ägg L 12-P Ekne Gård | NätmatEfter vi hade packat upp sakerna som vi har handlat. Åkte vi till eknegården en bit i från våran hemort.
Handlade lite potatis & grönsaker. väl  hemma började älsklingen göra i ordning ute altanen, & vi började plocka ut från toa för den ska städas + vi slängde mina blommor jag fick när jag fyllde år.
Sen har jag vattnat min olivträd som jag fick föraåret.
Ja vännen nu blev du chockad den lever ännu.
Lite komisk som att jag inte gillar oliver *ASG*
Sen är jag ju urusel på att hålla blommor osv i liv.
Efter de så passade vi på att äta middag  & mitt i middagen kom älsklingens vän. helt plöstligt bestämde älsklingen & hans vän att de skulle ta min bil & köra den att tvätta + städa.
öööööö va hum hopars jag får hem bilen hel & inte ändrat för mycket så jag inte måste ändra en massa saker.
mmmm lite orolig blir jag brukar inte lämmna i från min bil.
Men de blir säkert bra får nog prov köra den sedan hahahaha.
Ja inte kan man litar på killar *Fniss*
 
Mors dag med traditionell VÅRSUPÉ på Kvarnudden den 26 maj – www ... I morgon är det Morsdag.
Tyvärr lever inte min mamma längre. Jag saknar henne så mycket hon drogs i från mig för elva år sedan. i en sjukdom skulle bli 57. De gör ont i mitt hjärta att jag inte kan fira henne eller åka till hennes grav som att hon ligger i Småland & jag bor i  Blekinge. Jag har ett halsband från henne som jag har på varje dag. jag brukar ta på halsbandet när jag siger upp pussar halsbandet 3 ggr sen brukar jag prata med henne efter hur mycket jag saknar henne.
Vännen det kanske låter löjligt dumt, men då känns det som att hon är med mig. & jag tror att hon är de också.
Men man kan aldrig veta men jag känner mig tryggare att tro det.
 
I morgon kommer svärmor upp till oss med älsklingens syster & man. För vi ska fira morsdag/ svärmors dag.
Jag handlade en mugg.
 
Handla Mugg You are the best 40cl ICA online från din lokala ICA ...Så här sog den ut ! 
Sen en påse marianne hon älskar dem. sen köpte älsklingen en triss lott. jag tror jag lägger marianne i muggen om det inte får i alla så får hon ta påsen också. sen köpte jag en winerlängd.
Sen köpte jag en marabomjölkchokad kladdkaka + 2 dl grädde.
Ja en fanta med till svärmor hade bara cola hemma & de dricker hon inte. jag dricker kaffe & vatten för jag slutade med läsk drickande för länge sedan.
De som är lite kul är att vi har sämst ekonomi men änndå får vi köpa om de ska bli något. Älsklingen säger att de kan bara nöja sig med kaffe, men tycker inte nu när de är morsdag.
Nu hör jag bilen undra om de gick bra ?
Sen är de nog lite för min egen del att fira för då tänker jag lite extra på mamma. nu måste jag sluta nu när killarna har varit så snälla hinner tyvärr inte kolla om de är några stav fel osv. men de får ni stå ut med.
Ha de bäst puss & kram.
Rolig, meddelande, bye, design, skapande.