Lite om våran resa !

Glada Solen Tecknad Stock Vector - FreeImages.comHello fina vännen !
Tänkte berätta lite om våran resa i lördags ! vi plockade upp svarmor 9,10 
Sen bar de i väg svärmor pratade på som vanligt första stoppet blev galtsjön.
Är så otroligt vackert där, jag gick & fotade lite bilder innan vi gick in & fikade.
Blev otroligt glad att de har öppnat igen, för den har varit i konkurs i många år.
Men nu har någon startat upp den igen. Vi satt ute på altanen & myste med en härlig blick över sjön. efter fikan passade jag på att gå på toan, när jag var klar så ser jag på mitten av dören en spegel den var formand som ett ruter som man har på kort spelet.
Vännen vem sätter en spegel mitt på dörren ööööö jag vill inte sitta se mig själv när jag gör mina behov. funderar lite hur dom tänkte där hahahahaha.När vi kom ut till pakeringen igen frågade jag svärmor om hon visste var vi va på väg ? hon hade ingen anning & till hennes försvar kan jag säga de är ju inte riktigt lätt för jag kan få en massa ideer att vi ska se nya ställen när vi är ute & kör. Så vi berättade vi skulle till stugan jisses va glad hon blev.
De är svärmors & svärfars stuga, men när han gick bort så såldes den till svärfars bror.
Jag skulle nog väntat tala om de till svärmor för nu gick munnen ännu mera.
Jaja kul att hon blev så glad.
Café & Restaurang Galtsjön - Photos | Facebook Lånad bild jag tog många fina bilder men tyvärr vet jag inte hur jag ska få in de här så får nöja sig med denna bild.
När vi kom till jämjö åkte vi först till macken så älsklingen kunde köpa lite lotter.
Efter han kom ut fick vi tvätta framrutan  för en fågel hade kul att skita på min bilruta.
Oförskämnd kan jag tycka. Sen körde vi till blomster affären lite utan för jämjö.
Sen körde vi tillbaka en bit för att köra till sommarstugan.
 
Fånga dagen -Väl framme möttes vi av brodern & hans särbo grillen var frame så de blev korv med bröd. vet inte hur länge sedan jag har ätit grillat korv de var evigheter sen, de var mumisgt.
Lite senare kom svärfars andra bror med fru. de blev en god fika & kaffe.
Brodern som har stugan nu älskar att baka så vi fick en god vaniljsockerkaka.
Men han var lite besviken för han hade gjort sin berömda kanelkaka.
Men upptäckte efter han hade bakat kakan så hade han lagt i stark curry hahahaha
så den tog han inte med men prov smakade den jag frågade om den var god.
Han sa den gick att äta ( ler) mmmmm de är lätt att ta fel men lite roligt va de.
Efter många timmar så avslutade vi bestämde att vi skulle köra till.
Kristianopel marina redaktionell arkivbild. Bild av inkomst - 58838847 Lånad bild. kristelopel
Är inte så långt dit väl frame var det fullt med bilar på pakeringen.
Man kan inte tro att de finns någon corona när man ser alla människor.
Vi gick runt & kollade lite de finns en kyrka där som jag gärna hade velat titta in men var tyvärr stängt för vi var lite sena & klockan var fem men nästa gång vi kommer hit ska jag försöka komma tidigare för att kunna titta i kyrkan. när vi hade varit där en stund & jag har tagit en del foto så körde vi tillbaka till jämjö för älsklingen vill hälsa på kyrkogården & lämmna blommor till både hans farmor & farfar de ligger inte på samma ställe.
Tyvärr var denna kyrka också stängd så nästa gång kommer de bli lite kyrk vandring jag älskar att titta in på kyrkor brukar vara så fint & en slags harmoni i kyrkan.
Efter vi var klara så började hemåt var inte så många bilar när vi åkte hemmåt som när vi åkte ner. men efter ett tag blev jag ganska trött så bestämde mig att stanna på andra sidan av galtsjön som finns en pakering. vi pausade en 20 min så jag hann att vila mitt huvud lite. vi var hemma lite över åtta. dagen efter var jag helt slut så de blev en lung dag.
 
Nature Green Tecknat - Gratis bilder på PixabayHade velat skriva lite vad som har varit i veckan men tyvärr får jag ta de en annan dag.
Har lite annat att göra så nu får ni ha en trevlig dag så ses vi när vi ses.
Puss & kram vännen.
Bye bye !