Del 2.

Bildresultat för julkortGodmorgon fina vännen.
Jag har inte skrivit så många julkort i år, bara till dom som jag vet skickar till oss,för jag har varken orken eller tiden att skriva julkort i år, så det fick bli så i år.par dagar innan julafton fick jag veta av två av mina ungdomsvänner att deras mamma hade gått bort tillåmed samma dag, så det var ledsamt dens ena mamma dog av cancer i en längre tid, och den andra i en stroke hastigast hamnade coma och gick tyvärr inte göra något åt det. så det var ingen trevlig jul för dom.
Det gjorde verkligen ont i mitt hjärta och det fick mig att tänka på min lilla mamma som har snart varit borta i tio år.
Jag saknar henne grymt myckert hon gick bort allders för tidigt 
56 år gammal hade ett par månader till 57 så det var tufft för mig 
Och kan känna av det änn i dag saknaden.men försöker tänka på att hon är här på något sett och är med mig när det är jobbigt men också glada stunder.
Bildresultat för julhandla matDen 22 december 
Handlade vi in julmaten som att det var vi som skulle stå för den i år.
Jisses va folk som var ute det tog över tre timmar att få med allt.
Jag var helt slut efter allt handladet och ont i mina fötter.
Så hem och packa upp allt sen slängde jag mig i soffan en stund.
Den 23 December var jag uppe tidigt för att förbereda risalamalta
För som vi inte skulle ha älsklingens systers svärföräldrar i år 
Och jag vet att dom älskar min risalamalta så vi tänker åka dit lite senare med den och körbärssås och lite lotter och en blomma.
Jag försökte ta det sin lilla gång med allt marinerade revbenen,
sen skulle jag göra jansson plus en skinkjansson som att älsklingen och svärmor inte gillar jansson,vi var också ute och åt med svärmor och jan och lena som att jag behöver ta en pause tyckte dom.
Och det kunnde jag nog behöva, Vi fick av jan varsin uppsittarbingolott plus lite godis, jag brukar inte spela bingolotto men till uppsittar kvällen gör vi. jag hade köpt en till mig och älsklingen i veckan en dubbellott och av jan var det 5dubbel lott
Jag köpte bara en dubbel tyckte den andra var för dyr.
När jag väl var hemma igen så fixas julskinkan.revbenen. mina julköttbullar dom blev faktiskt väldigt goda och ramlade inte sönder.
Så blev glatt överaskad jag hann inte spela bingolotto i början för jag blev först färdig vid 9 på kvällen.Var helt slut hade hållt på hela dagen.men vet ni när jag väl satte mig ner och spelade så vann jag på bägge lotterna ena vann jag 200 kr på som att den var dubbel och den andra vann jag fem nyårslotter hahahaha typiskt men nu slipper jag köpa några som att vi ska spela i år.
Bildresultat för julmatJag var uppe tidigt julaftonmorgon.
Fixade till en godfrukost till älsklingen med julskinkamacka.
Och sin morgongåva som han får varje år och tända ljus.
sen gick jag in och väckte han så han fick komma till bords
Vem gör så joooo jag det är kärlek det.sen eter frukosten var det bara att komma igång och förbereda innan dom andra skulle komma.tyvärr blev det ingen vit jul lite trist tycker synd om alla barn som älskar snö m,m fast det gör ju jag också tycker det är ganska mysigt jag älskar julen men tyvärr blev det inte som jag hade tänkt mig jag hade hällt upp varsin jäger till mig och jan som vi skulle ta 
till julmaten men jag kunde varken dricka eller äta mådde inte alls bra och änndå tyckte jag att jag hade tagit det lungt.
vet inte vad som hände som tur var hade jag fått i mig två skinksmörgåsar på morgonen, jag blev väldigt ledsen jag som hade längtat över julmaten men dom andra tyckte det var gott.
Sen var det kalle anka det är bara ett måste varje år.
Som tur var så var lena snäll och hjälpa mig i år med att plocka in och diska m,m det hör inte till i vanliga fall brukar vara jag som får fixa det mesta så var väldigt tacksam. men sen låg mina bestick m,m på olika lådor men vet ni vad jag tog det med lungna ro.
Och plus att hon fick hjälpa till,Det märks att jag har ändrat mig 
och låter andra få komma in och hjälpa det är ju inte hela världen 
Om det blir lite kaos man dör inte av det.
 
Bildresultat för julklapparLite senare på kvällen 
Så hade jan gjort en fågetävling som han gör varje år
Det var kul jag kom på tredjeplats så kom inte sist denna gång
Han hade lite priser. sen när vi skulle ha julklapps utdelning så hittade jag inte våra julklappar jisses vilken panik jag fick visste ju att jag hade lagt do i klädförådet men när jag skulle hämta dom så fanns dom ingen stans och då blev det kaos det tog nästan en timme att hitta dom men till sist hittade vi dom så nu kunde vi börja öppna julklappar som att jag inte trode att det skulle bli så många så hade jag köpt en egen julklapp till mig en bok som heter 
Aldrig Ensam med Charlie,Eriksson som jag har velat ha så länge.
Men jisses vad fel jag hade när det gällde julklappar det blev många och fina julklappar, min Älskling överträffade sig själv i år,
Jag blev väldigt förvånad att jag inte kunde gissa en ännda julklapp i år vad det var i dom
 
Jag hinner inte rabbla upp dom som att jag måste snart i väg och hämta nyårstårtan.
Det är ju egentligen jan och lena som skulle stå för den,
Hon gnällde för några dagar sedan hur jobbigt allt var fixa och dona 
Änndå bestämde hon att vi skulle vara hos svärmor och hon skulle fixa maten hon frågade om vi kunde äta smörgåstårta,
Nej vet du vad inte på en nyår så då blev jag lite iterrad och sa att jag kunde fixa maten men till sist sa jag kolla med lucia i jämshög hon fixar nyårs mat och det gjorde hon så i slut änndan blev det där så slapp hon laga mat, fattar inte kan väll inte vara så svårt så mycket jag hade att göra med julmaten men nästa år är det dom som har julen skönt.nu måste jag göra mig klar berättar hur det går med nyårsfirandet en annan dag ni får ha det bäst med nära och kära puss och kram
 Bildresultat för nyÃ¥r Vi tänker inte sjkuta raketer vi tänker på alla djur som inte mår bra av detta,och tänker heller inte lägga något nyårs löfte och jag hoppars att det nya året bli ännu bättre änn detta året nu får ni ha en trevligt
GOTT-NYTT ÅR och en godfortsättning på det nya året.