Ställde fram 1 timme i natt.

StartHej fina vännen !
Vännen i dag ställer vi fram en timme, så nu ser man fram i mot att sommaren snart ska dyka upp. fast de har snöat par dagar när man har vaknat men har försvunnit lika snabbt igen.
Vännen lite konstigt just nu med väderomslag och coronan som är här just nu. Vi får hopars att de snart löser sig till de bästa, för just nu står hela världen och blöder. och en massa som har en massa årsikter om de ena och de andra, de är varken vitt eller svart.
Man kan bara göra sitt bästa och hopars det funkar.
Just nu är min energi låg och en ständig huvudvärk, tror de har att göra med mitt socker försöker få bukt på den,  tyvärr vill den inte som jag vill, så får bråka med den lite till så ska de nog gå.
 
Netflix Eyes Kenya,South Africa and Nigeria In Hunt For African ... Härom dagen var älsklingen ungdoms vän här och bjöd in oss på Netflix, han har två veckor pröve tid  så kan vi se om vi gillar Netflix.
 
I går åkte vi till ett ställe som är väldigt mysigt blåsjyllet men när vi kom dit så stod de en massa bilar, så vi bestämde att åka vidare.
Så vi åkte till kyrkhult till södersjön, va lite bilar där också men bestämde oss att stanna där jag satt på en bänk och läste lite medan älsklingen tog en slingerunda, var väldigt mysigt solen värmde mig när jag satt där i lung och ro och läste och andades in härlig luft och energi, när älsklingen kom tillbaka på sin runda sog jag en massa människor som gick slingan en hel grupp.
de satte sig vid en grill  en bit i från oss. de satt jätte nära och sen såg vi en barn familj som pratade med ett annat par jätte nära de var inte rädda för att bli smittade. jag vet att man har sagt att man ska leva som vanligt men kan inte låta bli att tänka på alla som har blivit smittade och fler och fler blir det.
 
Handla kanske? « rockabillygirl.seKom på tänka på en annan sak
vi skulle handlat tidigt i söndags men vi kom upp lite sent på morgonen så när vi åkte ner och handlade var det en massa bilar så älsklingen fick gå in själv på maxi när jag satt i bilen och väntade såg jag en som hade munskydd. annars gick alla som vanligt. ja jag vet inte kanske är jag nojig men smittan kan ju också komma hit och vem vet kanske finns de en och annan som har den???? på älsklingen jobb vill de veta om han hade någon riskzon i hans familj och de har han vet inte varför de undrar de
kanske bara en försiktig anledning.

Maxi hade ingen toa papper så fick åka till willys,

På willys ha de satt upp plexiglas hos kassörskan för att minska risken att något ska hända, så en tumme upp för dom.
på maxi tar vi och självscanning men de är ju inte alla som gör det skärskilt de äldre finns säkert andra också varför inte göra som willys?

 

Tecknat hjärtaInnan jag avslutar så ska jag berätta att jag fick ett samtal i dag arbetslivsresurs, de har inte glömt mig berättade har ringt men jag har inte svarat tyckte de var konstigt men kanske har de blivit en miss någon stans men nu fick han tag i mig. Han berättade de får inte ta i mot besökare så vi får ha telefon tid plus att de lämmnar hem uppgifter.
Han vill bara se om jag är hemma i morgon till ett telefon möte på eftermiddagen. klart jag är,,,
jag går inga längre sträckor just nu.
vill hålla mig så frisk om det går, man kan ju aldrig veta och jag tänker inte grubbla på de heller för då bli man ju tokig mer eller mindre men klart i bland dyker ju tankarna upp så klart.
För tyvärr kan man inte umgå allt skriveri i mass media och tv och fb försöker scrolla bort när de dyker upp och byter kanal.
Är mest för min egen del så inter blir förmycket energi på all hemskaheter. vännen klart följer jag med lite vad som händer också men försöker i mindre doser. för just nu finns de så många olika teorier vad som är bäst och inte så man blir ju bara förvirrad.
 Så jag gör de jag tycker är bäst för mig så få vi se vad som händer. jag vill leva här och nu och inte få panik. så tänker åka ut och ladda mina energier men änndå vara försiktig.
Tecknad hjärta kärlek ger tummen upp isolerad på vit bakgrund ...Nu tänker jag ladda med en bra film
på Netflix och vara med älsklingen.
Va rädda om er där ute puss och kram.
Bye bye