Snart är året slut !

Bildresultat för JUL Fina vännen !
Tyvärr hann jag inte önska er en trevlig jul.
Men hopars ni har haft en fin och bra jul. Tyvärr kommer lite gnäll varning i bloggen, men ni kan alltid bläddra ner eller gå ut från sidan, Som ni vet var jag och fikade med en vän den 23 Dec
Vi fikade lite mer 3 timmar jisses vad tiden gick fort.
När jag var hemma i gen fixade jag risalamalta sen lite middag innan skulle göra resten. lite orolig blev jag att skulle hinna med tills uppsittakvällen, jag är inte bra på att göra köttbullar brukar gå sönder men nu hittade jag ett recept på julköttbullar som lät gott.
Så jag testade de och älsklingen kom och stal köttbullar hela tiden.
De var jätte goda sa han men till sist fick jag stoppa han. annars hade det inte blivit många till jul bordet, Sen gjorde jag älsklings och svärmors jansson som att de inte tycker om den med asjovis.
Jag hann nästan färdigt till uppsittakvällen.
Mina fötter hade svullnat upp och hade jätte ont. så va skönt att få sitta en stund. jag vann inget men älsklingen vann en nyårslott.
 
 
Bildresultat för JULNär jag vaknade fixade jag lite frukost och gav älsklingen en morgon gåva som jag gör i alla år, efter ett tag svällde mina fötter upp igen(gnäll varning) så funderade länge om jag ville åka och fira jul men till sist blev det vi åkte vid 12 tiden. jag försökte hålla god mod. Det var hur mycket mat som helst fattar inte varför man gör så mycket man orkar änndå inte äta så mycket som att man vill testa allt, se om man kan lära sig till nästa gång att inte behöver göra till ett helt kompani. det var jätte gott allt.
Och jag fick se min kalle anka fast man har sett den i alla år så vill jag se den. den rubbar jag inte en meter på fast de andra gjorde annat men min älskling var gullig och tittade den med mig.
Och varje år gör Jan en frågelek riktigt kul men väldigt svåra frågor så inte blir det många rätt man får gissa de flesta frågorna
Det brukar vara 13 frågor och en skiljefråga svärmor vann med fem rätt vi andra hade 4 rätt men som det bara fanns 3 priser så fick vi ta skiljefrågan, så älsklingen fick andra plats och jag tredje och hans syster fjärde så hon fick tyvärr inget.
 
 
Bildresultat för JUL Vi åt också min goa risalamalta Jan tog tre hela gånger han älskar min risalamalta
För min egen del räkte det med en gång jag har dansk körsbärssås till som jag bara värmer upp jag gillar inte saftsoppa eller vad det nu heter. men konstigt nog var det ingen som tog av saftsoppan hahahaha jaja älsklingen syster vill ha det och svärmor fast svärmor ångrade sig och Lena tog utan.
Vi fick också öppnat en del julklappar kanske inte så många men det räkte gott och väl min älskling överraskade mig detta året också kunde inte gissa en ända han hade köpt.
 
Bildresultat för JULVi åkte hem efter halv nio på kvällen. Nu hade jag fått utslag på benen och foten som kliade så jag håller på bli galen. så vi har smörjt de här dagarna.
Det kliar fotfarande och svullna fötter. men utslagen har blivit lite bättre jag tror att det är så att jag ducshar väldigt mycket så är väldigt torr. sen har jag nästan gått upp alla kilon som jag har gått ner för ett par år sedan. tycker det är väldigt trist med alla bakslag. Det är lite mitt eget fel att jag tar det så hårt när människor är elaka mot mig och jag suger in vart ännda ord.
De känner inte mig så är tufft när de dömmer en så hårt på hur man ser ut m,m jag vet också man inte ska lyssna på det men är väldigt svårt när det är personligt påhopp.
 
Bildresultat för gott nytt år 2020 Nu ska vi snart in på ett nytt år.
Jag lägger aldrig några nyårs löfte. men hopars det nya året blir bättre änn detta för det har verkligen varit ett tufft år.
Vi skulle ha haft nyårsaftonen i år, men jag måste tänka på min hälsa så jag satte ner foten och sa till älsklngen jag måste tänka på mig själv denna gång så har ställt in det hela.
Lite trist känns det men jag orkar varken laga mat och vara en bra värdinna. får bjuda de en anan gång när jag känner mig bättre. älsklinge säger att han förstår mig men lite ledsen blir man när inte kroppen vill som jag vill.
 
Bildresultat för gott nytt år 2020 Nu är det inte så att jag vill ha sympati och tycka synd om mig. min älskling får ta den värsta smällen som att jag är väldigt dårlig på att visa mina vänner hur jag mår och be om hjälp. jag vet också jag inte kan klara det helt själv för behöver pepp och puchning för att klara av det bättre.
Jaja nog om detta.
Om jag nu inte tittar in innan nya året vill jag önskar er ett Gott Nytt och en god fortsättning på det nya året. Vi får hopars det nya året kommer bli bättre.
Ha det bäst puss och kram.
 
Bildresultat för good bye