Ubs första advent har varit !!!!

Bildresultat för första adventJa första advent har det blivit,
Men jag har inte hunnit med detta,
Som att vi åkte till småland i torsdags, det gick bra att köra men var tvungen
Att stanna två gånger som att vinter däcken är på så blir jag ganska trött
I huvudet så tog en ben sträckare och lite frisk luft,
Jag fick fixat bankfacket så nu är det gjort det fanns inte myckert i det
Det var ett kontrackt på lagfartet när vi köpte huset och en vidiokasset
Så nu är bankfacket av slutat skönt,
Jag bad bankmannen sicka det till mitt ex som att jag inte står för huset längre,
Sen har jag åxo hälsat på några gammla vänner som jag inte har sett på länge
Det var jätte kul men tiden gick så fort så man hann inte vara några längre stunder.
Önskar att det fanns mer tid, sen var jag åxo på min mammas grav la en krans och tände 
Ett ljus sen la vi en liten hjärta krans på en väns pappas grav åxo.
Sen på söndagen far vi hem åkte ganska tidigt som att vi skulle hjälpa svärmor
Att köpa gran ris så vi var hemma vid 12 tiden.
 
 
Bildresultat för julskyltning Vi skulle köpa det på julskyltningen.
För brukar stå en kille där som vi brukar köpa varje år men just denna gång var 
Han inte där vi kolla runt lite på julskyltningen men tycker det var ganska dårligt
Julskyltning var inte myckert tycker det är synd för dom gör så myckert fint
Här i kommunen med fina julgranar och tomtar,julbelysningen 
Är väldigt vackert här med alla belysningar m,m
Har aldrig varit med om så myckert fint dom gör till högtider i en sådan liten ort.
Men det var väldigt kallt på julskyltningen så gjorde inte så myckert
Så tog det inte så långt tid att gå igenom  den få stånden som var.
Sen var vi och handlade lite efter det så åkte vi och tog en snabb kopp kaffe
innan vi åkte hem klockan blev fyra,
Fick packat upp en del och slängt smuts tvätten i tvätt korgen,resväskan fick väntas tills
Igår för jag var helt slut,
Bildresultat för putsat fönster I går packade jag upp från resväskan,
Slängde in en tvätt, jag vägde mig tyvärr hade jag gått upp ett par kilon.
Änndå tyckte jag åt förnuftigt bara ta nya tag,
Sen putsade vi våra fönster åxo för solen lös så fint,jag har inte putsat fönster på
Många år som att jag inte har orkat eller haft ont brukar alltid hyra in en 
För några hundralappar men i år gjorde vi det själva,
Det gick ganska bra det blev inte kannon men renare och blev förvånad
Att jag orkade men klart jag är ju betydligare mindre det tog över en timme
För vi har många fönster plus altan men vi var ju två så det gick,
Jag blev förvånad när jag tog sidan av altanen det blev helt vitt på fönstren
Jag förstod inte först sen började jag skratta det blev isigt när jag putsade dom
Så jag fick gå och hämta bilskrapan grannen kom ut han tittade lite konstigt
Och undrade vad jag höll på med han tyckte nog att han hade en tokig granne hahahahaha
 
 
Bildresultat för tecknad solIdag skinner solen
Då ser man lite på fönstren att missat lite typ.
Idag kommer mina älskade goa vänner och hjälper oss med gardinerna
För tyvärr klara vi inte det själva och julpynten ska fram
Så nu ska jag göra mig klar för när älsklingen kommer hem 
Ska vi snabbt ner och handla och fixa lite middag innan dom kommer,
Ni får ha en härlig dag puss och kram all kärlek till er 
Bye bye