Sista dagen på denna månad !!!!

Bildresultat för good morning have a nice day Ja nu är det sista dagen på denna månad !!!!
Inte klokt vad tiden går men det märks ute åxo 
Det börjar bli kallt och löven börjar byta färg så smått så nu är hösten här snart.
Annars händer inte så myckert här
Vi var bjudna på middag igår hos svärmor
och älsklingens syster och kille skulle åxo komma men när älsklingen ringde
Igår förmiddag och frågade om tiden så blev det inget 
För som jag är diabeters så kan jag inte vänta så länge som halv två eller två
tiden dom tyckte jag kunde ta något litet men hur kul är det  
sen är det lite svårt när man inget visste innan sen är det liten prencip sak 
åxo varför ska jag jämnt offra mig som har diabeters
för att hans syster och kille vill sova nästan hela förmiddagen
dom har ju inte diabeters och varför kan dom inte offra sig ibland 
och gå upp tidigt en morgon det gör dom ju när dom ska ut och resa m,m
så det blev ingen middag så vi tog det lungt 
men helt plöstigt fick vi gäster det var svärmor och dom andra 
svärmor hadde med en bitt kött som vi kunnde ta idag i stället 
jaja säger ju det jag hadde ju hellre ätit tillsamans men men 
Bildresultat för böckerLånad bild 
Hör och häpna jag har läst färdigt alla mina böcker jag lånade 
får åka lämna dom en dag få se när.... är ju inte bråttom 
Vem trodde att jag skulle få en hobby om att läsa böcker 
inte jag i allafall men är ju riktigt kul och jag kan nästan inte slita
mig från boken som jag läser men tycker lite synd om min äskling 
han måste ha tråkigt när jag läser men tycker han kan ju hitta på något
så till sist får man lite dårligt samvete och slutar läsa en stund 
jag har varit inne på en sida som heter  bokus för jag såg på fb 
om en bok som jag tyckte värkade bra och som jag kanske skulle behöva 
Den hette ( Lär dig leva  mindre stress- mer närvaro) så få vi se om 
den ger något sen beställde jag två pocket böcker men kom inte ihåg 
vad dom hette berättar jag senare när jag har fått dom 
Bildresultat för kristallen galan 2015 2015
Vi tittade på kristall galan i går och det var inte alls bra i år 
för det första så tyckte jag en del skämt av kändisar var lite för myckert 
man kan skämta om saker men tyckte nog en del skämt gick över styr 
och se svår värd paren ganska myckert och myckert snusk 
tycker man ska tänka på att vara barn som ser det åxo
som att det var vid åtta tiden då tycker jag inte att man sjunger om snippa 
och snopp m,m visst är ett fritt land men änndå men det var mitt tycke 
om detta pogram säkert andra som har andra årsikt om detta 
 
Bildresultat för jordglob Sen vill jag åxo ta upp en sak till 
Vad händer i våran lilla värld?????
Varför är det så myckert hat ?????
varför är folk avudsjuka på andra ????
myckert avudsjuka 
ja det finns myckert att ta upp 
det är många som är iterrad på tiggare jag skulle inte vilja vara i deras skor 
tänk sitta i flera timmar kallt och eländigt ibland blir jag väldigt ledsen och tänker 
tänk om man kunde hjälpa och det pratar åxo om det finns hallica till dom 
här tiggaren inte vet jag kanske det.... kanske inte men jag skulle änndå inte 
vilja vara i deras skor tänk många som ligger ute har inga hem m,m
och kommer från en massa krig tänk vad dom har varit med om hua 
jag skulle inte vilja vara med om det sen pratas det om att 
utlängar dom får allt och är krimenella slåss m,m 
men det finns svenskar åxo
allså det jag vill ha fram är att vi alla är människor
och är lika myckert värd vart vi änn kommer ifrån 
och vilken färg vi änn har jag kan bli så ledsen när jag tänker på hur elakt världen är idag
måste erkänna att jag fäller en och annan tår när jag ser ett klipp på fb eller tv
hur vi beter oss mot andra människor
NEJ  så får det inte gå till in med mer kärlek och respekt för andra om man inte
kan hjälpa kan man ändå vara ödmjukt och ta fram ett leeende
jag får elaka kometarer för jag är tjock folk som skrattar åt en och ropar fula saker
att sluta äta du är smuttsig m,m och det är ingen utlänning som har sagt det till mig
jag har blivit så ner tryckt i skorna så jag känner mig värdelös m,m
men jag jobbar på mig själv nu för jag har bestämt ingen och då menar jag ingen
ska få mig att sluta leva om alla tittade i sitt eget skåp innan man dömmer andra
 Bildresultat för utländsk mat rätterEn sak till tänk all utländskmatkulltur
som finns som vi älskar som fylld papprika eller pizza m,m 
jag älskar att prova på nya maträtter och saker och vill gärna lära mig olika seder
om vi alla gav varandra kärlek och respekt och ödmjuk så hadde vi kommit långt 
idag visst det finns alltid en och annan krimenella och elakingar 
men har ingen betydelse vart man kommer ifrån om vi alla visar att vi inte går 
med detta så kanske dom åxo blir snälla annars kan vi skicka dom på en öde ö 
så kan dom förstöra sig för dom själva om det så är en svensk eller dansk ovs .
nog om detta nu har jag skrivit av mig lite så nu ska jag ta och sluta 
kom ihåg alla är lika myckert värda ha det bäst och va rädda om varandra 
PUSS och KRAM 
Bye bye