en jula pause

 ja nu är det bara en dag kvar så är julen här
och den kommer säkert bli trevlig har fått med dom andra på ett hörn så ska nog gå bra 
och hör ochhäpna lena sa att hon vill ha julen nästa år så det ser jag fram i mot
om jag nu inte åker till småland hade sett fram imot och fira den där med min gumma 
så tiden får utvisa hur det blir i gentligen inte så svårt är bara snön som kan stoppa mig
för jag åker inte i bus väder
våra gäster kommer i eftermidag så jag har lite och göra tills dom kommer 
men jag fattar inte mig på min dumma huvudvärk som ska komma hela tiden blääää 
men jag ska göra risalamaltan snart sen ska jag duchsa
sen ska vi åka till systemet och köpa lite jula öl
och ska försöka inte glöma frysa in isbitarna
ja just det måste till apoteket åxo
och handla lite mer bröd och saftsoppa till dom som ville ha det
 sen ska vi lämmna lite julklappar åxo på vägen
så här gäller det ta fart nu om man ska hinna med allt
jag skulle ha gjort en kikskaka på min mammas vis danska
på svenska heter den radiokaka  men den ser lite anderlunda ut på ingrenserna
men säker att den är lika god men jag tror inte att jag gör den nu får bli en annan dag
är så myckert annat som ska hinnas med 
så nu kilar jag ni får ha en riktigt trevlig jul med nära och kära 
va rädda om er ha det så gött nu puss och kram 
Bye bye